danger
Този браузър не се подържа.

Използвате версия на браузър, която не се подържа от нашия сайт.

  • Lidl e първата хранителна верига за бързооборотни стоки в Европа, която има 10 милиона фенове във Facebook.
    Lidl e първата хранителна верига за бързооборотни стоки в Европа, която има 10 милиона фенове във Facebook.

    Lidl има 10 милиона фенове във Facebook.

    Lidl стана най-голямата Facebook общност сред търговските вериги за бързооборотни стоки на европейско ниво.

    На 27.02. феновете на Lidl във Facebook станаха 10 милиона.
    Информацията беше публикувана в изследване на „Socialbakers“* - „Lidl Now #1 European Food Retailer on Facebook“.

    Lidl стартира своята активност в социалните мрежи през септември 2011 в 7 пилотни страни (Великобритания, Испания, Ирландия, Холандия, Хърватия, Румъния и Финландия). Преди това веригата разполага само с една корпоративна страница във Facebook в Германия.

    Постепенно към социалната мрежа се присъединяват и останалите Lidl – страни, като през април 2013 се включват и последните няколко. Днес търговската верига има Facebook страница във всяка държава, в която има работещи магазини (общо 26) и общ брой на феновете 10,2 милиона. За 2,5 години международно присъствие във Facebook Lidl се нарежда на първо място по брой на феновете сред веригите за бързооборотни стоки в Европа и на второ в световен мащаб.

    Не само броят на феновете извежда компанията на челно място в класацията. Изследването на „Socialbakers“ показва, че Lidl e с най-голям брой на интеракция (ангажираност на феновете) сред веригите за бързооборотни стоки в Европа във Facebook и с най-бързо време за отговор на постъпили запитвания на страницата. Резултатите от изследването може да се намерят тук.

    „През последните 2,5 години Facebook се превърна в много важна платформа за социална комуникация в Lidl“ , заяви Андреас Брюкнер, директор на агенцията за социални медии MRM. „Успехът може да се обясни с последователността и високия професионализъм, който Lidl показва в областта на социалните медии. Веригата използва Facebook не само за да предава рекламни послания, но и за да осъществява свободна и открита комуникация със своите клиенти“. Феновете на бранда са и активно ангажирани с разнообразни игри на страниците. В някои от държавите решението, за това кои продукти от асортимента на Lidl да се предлагат като промоционални в магазините, се взима от феновете.

    „Lidl се вслушва в мнението на своите фенове. Приемането на обратна връзка от тях и иновативното съдържание, което се предлага на страниците, според мен са една от основните причини за високия успех при постигнатата ангажираност“, продължава Брюкнер. „За в бъдеще фокусът на активностите във Facebook ще е основно върху иновациите, връзката с потребителите и откритата комуникация“.

    Лидл България във Facebook

    Страницата на Лидл България отпразнува през март първия си рожден ден, като само за година тя събра 150 000 фенове на веригата. Към момента страницата има над 180 000 фенове, с което категорично се нарежда на първо място сред всички вериги за бързооборотни стоки в България. www.facebook.com/lidlbulgaria редовно присъства и в класациите на „Socialbakers“ за постижения в социалната мрежа на локално ниво и дори печели сертификат за отговорен към потребителите си бранд с изключително висок Response rate. Съдържанието на страницата е разнообразно, а игрите, които предлага на аудиторията си, се радват на много голям интерес. Чудесен пример са и двата сезона на играта „Дай шанс на Балканката!“, която популяризира каузата за зарибяване на българските реки с балкански пъстърви и съхраняването на вида. Благодарение на тази инициатива, след първия сезон на играта, Лидл България пусна над 42 000 балканки в родните реки, а през май предстои да зариби с още цели 70 000. Очаквайте още изненади и интересни инициативи от страницата.

    За MRM

    Креативност, техника, реализация – МRM е агенция за интерактивност между потребители и марка. Агенцията развива стратегии и концепции за кампании, идеи за социални медии и мобилен маркетинг, разработва приложения, Интернет портали, осъществява координация при протичане на международни кампании.MRM има седалища във Франкфурт, Дюселдорф и Берлин, в които работят над 200 служители от 28 страни. Агенцията е част от групата McCann. МRM Германия е агенция, с която Lidl Интернационал работи от стъпването си в социалните медии.

    *„Socialbakers“ e агенция за мониторинг на социални медии