3 дихателни упражнения, които да правите на терасата

Телата ни разполагат с изумителни системи за саморегулация, които сe използват от хилядолетия насам. Една от тях е дишането, което при по-голямата част от хората е изцяло несъзнателно. Когато сме стресирани, започваме да дишаме по-учестено и плитко, но рядко забелязваме тази промяна в телата си. Природата ни е дарила с естествен антидот срещу безпокойството и тревогата и това са дихателните техники. Те са лесни, действат много бързо и всъщност представляват форма на активна медитация. Препоръчително е да ги практикувате на чист въздух, а в условията на #Вкъществуване бихте могли да ги прилагате на балкона у дома или пък в добре проветрена стая. Достатъчни са само няколко минути, за да почувствате как умът ви се избистря, сърдечният ритъм се регулира и започвате да се чувствате отпуснати и релаксирани.

Селектирали сме три техники, подходящи за начинаещи, които дават бърз резултат и са лесни за практикуване.

Информация

1. Дълбоко коремно дишане

Легнете по гръб и поставете едната си ръка на гърдите, а другата на корема
Вдишайте дълбоко, така че коремът ви да се издуе
Издишайте и повторете отново, препоръчително е техниката да се изпълни 10 пъти

Информация

2. Дишането 5-5

Седнете в удобна поза, отпуснете се и затворете очи
Вдишвайте в продължение на 5 секунди и издишайте отново в продължение на 5 секунди.

Вдишването трябва да е от корема, а издишването през носа. Започнете да практикувате техниката за 5 минути на ден и се опитайте да достигнете до 20 минути за максимален ефект.

Информация

3. “Квадратно” дишане

Седнете в удобна поза, отпуснете се и затворете очи
Вдишайте докато броите до 4
Задръжте дъха си за 4 секунди
Издишайте през носа отново за 4
Задръжте дъха си за 4 секунди

За начинаещи е достатъчно да дишате по този начин за около три минути, с течение на времето можете да увеличите продължителността на дихателната практика.