5 техники за мотивация в условия на #Вкъществуване

Продължителното стоене вкъщи може да ни накара да се чувстваме отпуснати, демотивирани и изтощени. В такова състояние обикновено прибягваме до непрекъснатото гледане на телевизия, скролване в социалните мрежи и похапване. Как обаче да излезете от този омагьосан кръг и да се отдадете на едно пълноценно и мотивиращо #Вкъществуване?

Това са нашите пет практични техники за мотивация:

Информация

Поставете си малки и изпълними цели

Забелязали сме, че човек често се отказва от нещата, които желае да постигне, просто защото не ги е дефинирал правилно. Разликата между просто “искам да отслабна” и “искам да отслабна с 2 килограма за 1 месец” е много голяма. Втората цел е измерима и по нея може да се създаде кратък екшън план. Съветът ни е да вземете лист хартия и на него да напишете своите микро цели, които бихте могли да въведете в ежедневието си без проблем, като например:

Да правите кратка тренировка всяка сутрин, а три пъти седмично да тренирате допълнително по един час
Да си изготвите здравословно меню за седмицата, и да си направите списък за пазаруване
Да се откажете от сладкото за месец

Информация

Научете ново умение

Уверяваме ви - усещането, че се развивате може да се превърне в чудесна мотивация.
Интернет изобилства от курсове, които в момента дори са безплатни или силно намалени. Бихте могли да подобрите готвенето си, да овладеете нов език и дори да се научите да свирите на пиано. Винаги е мотивиращо да отделим време за мечтите си, нали?

Информация

Бъдете благодарни

Благодарността е едно от най-успокояващите и мотивиращи чувства, които човек може да изпита. Научно доказано е, че тя ни прави по-щастливи, устойчиви на стрес и дори има благотворно действие върху съня. Затова ви предлагаме да въведете в ежедневието си нов навик: всяка вечер преди да заспите да записвате в дневника си три неща, които са ви се случили през деня, за които сте благодарни. Съветът ни е това да са мънички неща: като това, че сте успели да приготвите чудесен мраморен кекс от първия път, че сте получили добър съвет от близък приятел или пък, че сте преброили 9 звезди на нощното небе, което наблюдавате от балкона си с чаша розе в ръка.

Информация

Създайте си нов ритуал

Грижата за себе си е нещо, което убягва на повечето хора. Истината обаче е, че тя може да действа много мотивиращо и зареждащо. Ако графикът ви го позволява, си отделете поне два дни от седмицата, в които да се поглезите. Направете си домашна маска за лице, прекарайте по-дълго време под душа, докато пеете любимата си песен, танцувайте на силна музика, оцветявайте мандали.

Информация

Разграфете деня си

Свикнали сме да попълваме в календара си само важни срещи и събития. По-продължителното стоене вкъщи обаче може да доведе до усещането, че живеем един и същи дълъг ден, който хем минава бавно и протяжно, хем когато се обърнем назад имаме чувството, че не сме свършили нищо градивно. Затова бихте могли да разграфите деня си на часове и да отредите място на всички неща, за които говорихме до тук. Попълнете в календара си тренировките, подготвянето на дневно меню, кулинарния курс, попълването на дневника с благодарности. Така успешно бихте могли да си създадете усещането, че денят не е минал напразно и да се мотивирате да допълните ежедневието си с нови градивни дейности.