Версия: октомври 2020
1. Обхват и връзка с други разпоредби
Тези Общи условия уреждат участието в клиентската програма Lidl Plus (по-долу "Услуга"). Услугата се предоставя и управлява от Lidl Stiftung & Co. KG (Лидл Щифтунг & Ко КД) (по-долу "Лидл Щифтунг" или "ние"), като в предоставянето ѝ участват и други дружества от групата Лидл (всички наричани заедно „Лидл“). Услугата е насочена към потребители (по-долу "Потребители" Или "Вие“), които искат да получават от Лидл персонализирана информация за търговски оферти и акции на Лидл, както и на избрани партньори на Лидл, които във възможно най-голяма степен съответстват на интересите на съответното лице. Следователно услугата има за цел да гарантира, че потребителите получават относимо за тях съдържание и по-специално, че Лидл не изпраща информация, която не представлява интерес за съответния потребител. Услугата се предоставя въз основа на съдържащите се по-долу Общи условия.
2. Предпоставки за участие
Вие трябва да имате навършени 18 години и да сте потребител по смисъла на § 13, т. 1 от българския Закон за защита на потребителите, за да може да заявите ползване на Услугата. Участието може да бъде само лично. Участие в качеството на търговец по смисъла на член 1 от българския Търговски закон не е възможно.
3. Регистрация и акаунт
За да използвате нашата Услуга, трябва да създадете Ваш акаунт. Тъй като предоставяме Услугата доброволно и безплатно, имаме право да откажем да създадем акаунт в отделни случаи, без да посочваме причина.
Електронният адрес (имейл адрес), както и мобилният Ви номер, който предоставяте при регистрация, не може да се ползват към друг акаунт. Също така е забранено да предоставяте електронен адрес, мобилен номер или други данни за контакт, които не принадлежат на Вас, особено т.нар. „временни имейли“. Трябва да пазите данните си за достъп. Забранено е да давате достъп на други хора до вашия акаунт.
Всяко отношение с Лидл, което се осъществява чрез вашия акаунт, ще бъде отнесено към Вас. Това е така и ако трети лица са действали от Вашия акаунт, ако тези трети лица са успели да използват Вашия акаунт поради Вашето виновно поведение. Вие сте длъжни да ни информирате незабавно за всяка неоторизирана употреба на Вашия акаунт и да промените данните си за достъп, ако имате съмнение, че Вашият акаунт се използва от трети лица.
Можете да се регистрирате за Lidl Plus по следните начини:
• чрез нашето приложение, което е налично за различни мобилни платформи.
По време на регистрацията автоматично ще Ви бъде генериран клиентски номер.
4. Предмет на Услугата
4.1. Подходяща информация
Целта на Услугата е да Ви изпращаме, респ. да Ви показваме в Lidl Plus приложението, възможно най-подходяща информация, която отговаря в максимална степен на Вашите интереси и – доколкото е възможно – да съставим наши предложения и услуги персонално за Вас.
Участието в Lidl Plus е безплатно.
С Lidl Plus можете да се насладите на широк спектър от услуги, съобразени с Вашите нужди. Те включват, наред с други неща, оферти, съобразени с вашите нужди и желания, участие в игри с награди, отстъпки и други акции. С тази цел ще се опитаме да отговорим на Вашите интереси и предпочитания по отношение на продукти и услуги, предлагани от Лидл.
Доколкото искаме Вашето съгласие за обработката на Вашите данни по описания по-долу начин, съответно относимата информация ще се обработва за целите на Lidl Plus единствено ако сте дали такова съгласие. Тъй като Lidl Plus е създаден да Ви предоставя най-точната информация и оферти въз основа на вашите идентифицирани нужди и желания, без да дадете съгласието си за анализ на Вашето поведение при използване на това приложение за съжаление ще може да използвате само базовата му версия. В този случай все още ще можете да виждате информация за нашите продукти, но няма да можете да участвате в отстъпки и специални акция и да използвате купони.
4.2. Събиране и съхранение на данни
Основата за нашето определяне на офертите, които са подходящи за вас, са данните, посочени в този раздел:
4.2.1. Регистрация за Lidl Plus
В рамките на регистрационния процес изискваме следните основни данни на клиента: Име, фамилия, дата на раждане, имейл адрес, мобилен номер и предпочитан магазин Lidl. По желание може да бъде предоставена информация за желан начин на обръщение, пол и домашен адрес (улица, номер, пощенски код, град и държава). Опционално предпочитаният от Вас магазин Lidl може да бъде споделен с нас и чрез използването на функцията за геолокация на Вашето мобилно устройство.
4.2.2. Посещения на магазини
Когато се идентифицирате на касата на посетения от Вас магазин, ние узнаваме кой е посетеният магазин, закупените от Вас продукти по вид, количество и цена, купоните, които сте използвали, общата сума на касовия бон, както и момента на плащане и видовете използвани платежни средства. С прибавянето на конкретното Ви пазаруване към Вашия клиентски акаунт следваме определените в т.4.1. по-горе цели, а именно да Ви предложим оферти, съобразени с вашите предпочитания и интереси, както и участие в подходящи промоции.
Активната идентификация на касата се осъществява чрез Вашата цифрова клиентска карта.
4.2.3. Данни от Моя Lidl Акаунт
Ако по Ваше желание сте предоставили определена информация за свързани с Вас обстоятелства и Ваши интереси в Моя Lidl Акаунт, ние събираме тази информация и в рамките на Lidl Plus.
4.2.4. Обслужване на клиенти
В случай че се свържете с нашата клиентска линия, ние използваме данните, които сте предоставили в тази връзка.
4.2.5. Използване на приложението
При използване на Lidl Plus приложението получаваме информация за магазина, в който пазарувате, както и информация за цялото съдържание, прегледано в приложението като: активирани купони, Вашите настройки за уведомяване, участие в игри, прегледана информация, както и избрания от Вас основен магазин. Също така събираме информация за начина, по който използвате приложението като: посетени секции, прегледани екрани в рамките на всяка сесия, броя на натискания (clicks) и броя на преместване на екрана с приплъзване (scrolls). Освен това обработваме Вашия клиентски номер (Loyalty ID), информация за използваната версия на операционната система, идентификацията на устройството, системния език и избраната държава, както и използваната от Вас версия на приложението.
4.2.6 Данни за вход
Вашите данни за вход се събират и се използват за извършване на влизането. За да не се налага да влизате всеки път в приложението, данните Ви за вход се съхраняват в криптирана форма в приложението, докато не излезете от акаунта си.
4.2.7. Оферти от партньори
В рамките на Lidl Plus приложението понякога, напр. при акции с намаления, може да получавате възможности да се възползвате от специални оферти на наши партньори. По правило тези предложения съдържат генеричен или индивидуализиран идентификационен номер (по-долу Промоционен код), който трябва да представите или споделите на партньора при използване на офертата (съответния купон/ваучер). В някои случаи, за да се възползвате от офертата, вместо да представите/споделите Промоционния код, ще трябва да се идентифицирате като Lidl Plus клиент като използвате дигиталната си клиентска карта. Тези купони/ваучери не съдържат оферта от нас; приемането и използването им са изцяло регулирани от условията за ползване и информациите за защита на данните на съответния партньор. Партньорите ни ще ни информират за използването на съответния купон/ваучер и Промоционен код. Доколкото функцията „Оферти от партньори“ съдържа външни връзки (външни линкове), за съдържанието на свързаните страници отговаря изключително съответният техен оператор. В случай че с оглед използването на услугите на нашите партньори се предоставя специална оферта в Lidl Plus приложението, съответният партньор ще ни предостави Вашите контактни данни (електронен (имейл) адрес и телефонен номер), за да можем коректно да свържем офертата с Вашия акаунт.
4.2.8. Бюлетин (Newsletter)/ Push уведомления / кратки съобщения (SMS)
Ние също така събираме данни за Вашето потребителско поведение по отношение на бюлетина и друга информация, която сме Ви изпратили като push известия или SMS, запазваме ги и, ако е възможно, ги свързваме с Вас, Вашия имейл адрес или Вашия клиентски номер. По този начин получаваме информация за момента на отваряне, използваните от Вас линкове, прегледаните области, избрани продукти, продължителност и честота на използване.
4.3 Анализ на данни
Описаните в т. 4.2 запазваме в нашата база данни. Ние оценяваме данните с цел да идентифицираме информация, която би могла да Ви интересува, за да можем да Ви изпращаме или показваме само такава информация. Ние също така използваме математически-статистически методи, за да определим вероятните Ваши интереси към конкретни продукти. За тази цел Вашите лични данни се сравняват с данните на други клиенти. Въз основа на това сравнение можем да извлечем кои други продукти и промоции, от които са се интересували други клиенти със сравними интереси, биха могли да бъдат от интерес и за Вас. В същото време Лидл не поема задължение да гарантира, че обработката на данни винаги работи, както се цели, и че Вие ще получавате само оферти, които са от интерес за Вас. В допълнение при използване на приложението ние създаваме сегментирани потребителски профили за целите на статистически анализ и свързваме същите, ако е възможно, с Вашата личност, имейл адрес или потребителски номер.
Специални категории лични данни по смисъла на член 9, параграф 1 GDPR не са включени в оценката.
4.4. Изпращане на офертите
В зависимост от това къде и до каква степен използвате Lidl Plus услугите, определена информация се споделя от Лидл Щифтунг на конкретни дружества от групата Лидл, за да могат те да Ви изпратят съответните предложения. В рамките на Лидл Групата ние предаваме споделените от Вас продуктови предпочитания на съответното дружество, за да може същото целенасочено да Ви предложи потенциално интересни за Вас оферти.
5. Общи изисквания за използване на услугата
За да използвате услугата Lidl Plus е необходим валиден номер на мобилен телефон и имейл адрес.
В допълнение, за да може да използва приложението Lidl Plus, участникът трябва да го изтегли от платформа за приложения. Има специфични версии на приложението за различни видове мобилни устройства. По технически причини не може да се предложи подходящ софтуер за някои видове мобилни устройства. Ако няма подходяща версия на приложение за съответния мобилен апарат на абоната, този абонат не може да използва услугите. Лидл Шифтунг полага всички усилия да предложи приложението за възможно най-много различни видове устройства. Поради постоянно променящата се продуктова гама на пазара на мобилни устройства, Лидл Шифтунг не може да предложи текущ списък на всички апарати, с които услугите могат да се използват.
Инсталирането на приложението и използването на услугата изискват редовно предаване на данни на мобилния телефон на участника. Обхватът и честотата на предаване на данни зависят от вида и обхвата на използване на услугата. Разходите за осъществяване на връзка за предаване на данни се поемат от участника. Размерът им зависи от договора между абоната и съответния мобилен оператор.
Разходите за изграждане на интернет връзка и поддържането ѝ от страна на потребителя не са част от услугите на Лидл Шифтунг. Те са предмет на договорните отношения между участника и доставчика на интернет услуги.
Използването на услугата Lidl Plus също изисква достатъчно ниво на батерията и яркост на екрана за сканиране на QR кодове при процеса на чекиране на каса.
Участникът се задължава да инсталира актуализациите на приложението, предлагани от Лидл. Той/тя ще бъде информиран за наличието на такива в процеса на ползване на приложението. Използването на услугата Lidl Plus на манипулирани крайни устройства (Например т.нар. Jailbreaking/Rooting) не е позволено.
6. Вашите задължения
Вие трябва да
• Предоставите коректни данни по време на регистрацията и да поддържате профила си актуален;
• пазите паролата си в тайна и да я промените в случай на злоупотреба или предполагаема злоупотреба; и
• използвате услугата в съответствие с приложимото законодателство.
7. Отговорност
Ние носим отговорност за умисъл и груба небрежност. Ние не носим отговорност за обикновена небрежност, освен в случай на смърт и телесна повреда, ако
- Приложението не функционира или функционира ограничено
- Не е налична или е налична ограничена безжична връзка
- сканиращото устройство на касата не функционира правилно
- предложенията не са налични
Отговорността съгласно действащите разпоредби за отговорност от продукта не се засяга от горните ограничения.
8. Прекратяване
Участникът има право да прекрати участието си по всяко време без да посочва причини като активира функцията „Изтрий профила“. Прекратяването от страна на Лидл Щифтунг без посочване на причина е възможно по всяко време с предизвестие от 10 дни. Правото на страните на извънредно прекратяване поради основателна причина (разваляне) остава незасегнато.
9. Промени в Общите условия
Лидл Щифтунг може да променя общите условия при спазване изискванията на настоящата точка. Актуалната версия на общите условия винаги е достъпна. Актуалността на общите условия се посочва в самите тях.
Ние можем да променим тези общи условия, доколкото промяната служи да осигури нашите легитимни интереси, най-вече предоставяне на по-добра услуга, и гарантираме интересите на клиентите по подходящ начин.
В случай че Лидл Щифтунг промени общите условия, Лидл Щифтунг ще уведоми участниците със съответно съобщение в приложението и ще поиска от последните да потвърдят, че са се запознали с и ще спазват новите условия.
Ако участник не е съгласен с променените общи условия, Лидл Щифтунг има право да прекрати отношенията си с него/нея във връзка с ползване на приложението.
10. Заключителни разпоредби
Европейската комисия предоставя онлайн портал за разрешаване на спорове: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Независимо от това ние не сме задължени и не бихме искали да участваме с процедури за разрешаване на спорове пред потребителски арбитражен панел.