Моят Lidl профил – Политика за поверителност

Актуална към Юли 2023

„Моят Lidl профил“ е услуга (наричана по-долу „Моят Lidl профил“ или „Услугата“) на групата компании Lidl (наричани по-долу „група компании“ [https://www.lidl.bg/c/lidl-plus-adresi-na-kompaniyata/s10027936), предоставена от Lidl Stiftung & Co. KG, Stiftsbergstrasse 1, 74167 Neckarsulm („Лидл Щифтунг“, „ние“, „нас“). Моят Lidl профил e място за съхранение и Ви позволява да преглеждате, осъществявате достъп, управлявате и редактирате Вашите данни на едно място (наричано по-нататък „Портал“). Освен това Ви предлага услуга за единично влизане (наричана по-долу „SSO“), чрез която можете да използвате различни цифрови оферти на групата компании с еднократна регистрация.

Лидл Щифтунг обработва данните, необходими за целите на Услугата, като администратор на лични данни, доколкото събира, обединява, оценява и предава данните на други компании от групата компании Lidl за изпълнението на Услугата.


Списъкът съдържа само съответните и актуални компании на Lidl. В бъдеще към този списък могат да бъдат добавени и други компании, ако SB Lidl KG пряко или косвено притежава дялове в съответното дружество и те участват в Услугата. Този трансфер на данни е ограничен до положения, при които съответната Lidl-компания изисква Вашите данни, за да може да предложи съответната услуга или да ни подкрепи като доставчик на услуги в рамките на „Моят Lidl профил“(вижте по-долу за подробности).


Тази политика за поверителност се отнася за дейностите по обработка на данни на Лидл Щифтунг като администратор на лични данни. За запитвания, свързани със защитата на данните и упражняването на правата на субекта на данните, моля, не се колебайте да се свържете с нас, например на формата за контакт: https://obsluzhvane-i-kontakti.lidl.bg/SelfServiceBG/s/contactsupport. Служителят по защита на данните може да бъде открит на посочения по-горе адрес.


Двуфакторна автентификация „Single sign on“ услугата (SSO) позволява след еднократна регистрация с онлайн услуга на групата компании (например онлайн магазини, Click and Collect-услуги, приложения и т.н., наричани по-долу „услуга/та“), да използвате тази услуга със същото потребителско име и парола, при условие че SSO е внедрен в съответната услуга.


Порталът Ви позволява да преглеждате, осъществявате достъп, и споделяте информацията, съхранявана в „Моят Lidl профил“ на едно централно място, ако Порталът е внедрен в съответната услуга. Услугата показва основните данни и информация за клиента, описани в раздел 1 (За мен, Family Club, история на плащанията).


1. Какви Ваши лични данни събираме?


Регистрация за „Моят Lidl профил“.

Ако се регистрирате в услугата, без да сте се регистрирали преди това в друга онлайн услуга на Lidl и по този начин създавате „Моят Lidl профил“ за първи път, ние изискваме поне Вашия имейл адрес и парола като част от процеса на регистрация. В зависимост от услугата се събират и допълнителни основни данни за клиента: име, фамилия, дата на раждане, номер на мобилен телефон и предпочитан магазин на Lidl. По избор могат да бъдат посочени поздрав, пол и адрес (улица, номер на къща, пощенски код, град и държава). Можете да разберете кои от данните, които събираме, се предават конкретно на съответната услуга в информацията за защита на данните на съответната услуга. Когато се регистрирате за нова услуга с „Моят Lidl профил“, ние ще поискаме само гореспоменатите основни клиентски данни, които все още не сте предоставили и които са необходими за използването на тази услуга.


Ние също така събираме данни като: Вашия IP адрес, движенията на мишката Ви, продължителността на престоя Ви в уебсайта за регистрация на „Моят Lidl профил“, онлайн идентификатори като ID на устройството, подробности за браузъра, т.е. име и версия на браузъра, име и версия на операционната система на устройството, на което е инсталиран браузърът и мрежови данни за местоположението на Вашето устройство при влизане.


Освен това ние също съхраняваме и обработваме определени данни в така наречените лог файлове, ако сте посетили страницата за регистрация. По-специално, регистрационният файл предоставя информация за датата и часа на опита за регистрация/влизане и дали е бил успешен, предоставения имейл адрес и IP адреса.


Използване на функцията „За мен“

Ако доброволно въведете определена информация за Вашите обстоятелства и интереси, като рожденна дата на Вашето дете в секцията „За мен“ на Портала, ние също ще съхраняваме тези данни за Ваш преглед.


Свързване с Lidl Liddle Club

Ако и Вие сте се регистрирали в нашия Family Club, ние съхраняваме информация за предоставените ползи и я показваме в Портала.


История на плащанията

В допълнение към данните, споменати по-горе, можем също да получим информация от услугата, която използвате, относно съхраняваните там методи на плащане и историята на Вашите покупки и поръчки. Ние Ви показваме тези данни в Портала. Можете да разберете кои целеви услуги прехвърлят своята история на плащанията към „Моят Lidl профил“ в информацията за защита на данните на съответната услуга.


Анализ на потребителското поведение / бисквитки

Lidl Stiftung & Co. KG, Stiftbergstraße 1, 74167 Neckarsulm, Германия, е администраторът на данни във връзка с използването на бисквитки и други сходни технологии за обработка на данни за използването на Моят Lidl профил уебсайт accounts.lidl.com и на портала.


Когато се използват бисквитки и подобни технологии за обработка на данни (по-специално локално съхранение), файловете се съхраняват локално на Вашето крайно устройство (лаптоп, таблет, смартфон или подобно), когато използвате нашата услуга. Тези файлове не причиняват никакви щети на Вашето крайно устройство и не съдържат вируси, троянски коне или друг зловреден софтуер. В тях се съхранява информация във връзка с крайните устройства, които използвате и действията, които предприемате при използването им. Това обаче не означава, че получаваме пряка информация за Вашата самоличност. Бисквитките изпращат различна информация, напр. IP адреса на Вашето устройство, към уеб сървър.


Статистики: Тези техники ни позволяват да събираме анонимни статистики за използването на нашите услуги. Това ни позволява, например, да определим как можем да адаптираме нашия уебсайт още по-добре към навиците на потребителите.


Можете да намерите общ преглед на използваните бисквитки заедно със съответните цели на обработка, периодите на съхранение и всички интегрирани доставчици трети страни тук.


Обслужване на клиенти

Когато се свържете с отдела за обслужване на клиенти на Lidl, те могат да получат достъп до информацията от регистрацията Ви в „Моят Lidl профил“, за да Ви помогнат възможно най-ефективно.


2. За какви цели и на какво правно основание обработваме Вашите лични данни?


За целите на регистрацията, влизането и управлението на профила

За да Ви осигурим възможно най-голям комфорт във Вашето потребителско изживяване, ние обработваме Вашите лични данни в „Моят Lidl профил“, за да се избегне необходимостта от повторно въвеждане на Вашите лични данни за използване на Услугата.


Отсега нататък „Моят Lidl профил“ може да служи за използване на всички свързани целеви услуги на Lidl, без да е необходима отделна, пълна регистрация или подновено въвеждане на подробни потребителски данни за всеки отделен случай, както е предвидено и договорено в условия за ползване [https://www.lidl.bg/c/moyat-lidl-profil-usloviya-za-polzvane/s10031877].


Правното основание за обработването на лични данни е член 6, параграф 1, буква б) GDPR, т.е. Вие ни предоставяте данните въз основа на договорните отношения между Вас и нас.


Това важи и за всички допълнителни лични данни, които получаваме от целеви услуги във връзка с използването на „Моят Lidl профил“.


Ако съхраните доброволно определена информация за Вашите обстоятелства и интереси в подменю „За мен“, ние също ще показваме тези данни за Ваш преглед в регистрацията Ви в „Моят Lidl профил“, както е предвидено в условията за ползване. Така правното основание е и чл. 6, параграф. 1 буква б от GDPR.


С цел защитата на Вашия клиентски профил

Като част от регистрацията и / или влизането, ние използваме Google reCaptcha, услуга предоставена от Google. Нашият законен интерес се състои в защитата на Вашите данни и нашите системи. В този контекст се използва анализ на различни части информация, за да се определи дали данните се въвеждат от човек или от автоматизирана програма. Този анализ стартира автоматично веднага щом отворите регистрационната страница на „Моят Lidl профил“. За анализа Google reCaptcha оценява различна информация (например IP адрес, продължителността на престоя Ви на страницата или движенията на мишката, извършени от потребителя). Генерираната информация се предава на сървър на Google в САЩ и се обработва там. Събирането и анализът не позволяват на нас или Google да Ви идентифицираме. По-специално, Google няма да обедини информацията с Вашите лични данни. Можете да намерите повече информация за Google reCaptcha на https://policies.google.com/privacy?hl=bg или https://policies.google.com/terms?hl=bg. Правното основание за това е чл. 6, параграф 1, буква е от GDPR.


Цел на обработката на Вашите технически потребителски данни за предотвратяване на злоупотреби

Ние използваме Вашия IP адрес и онлайн идентификатори, описани по-горе, логфайлове и Вашето базирано на мрежата местоположение, за да предотвратим злоупотреба, както и за предотвратяване и откриване на всякакви нарушения на сигурността и други забранени или незаконни дейности. Например, ако това се прави от ново / неизвестно устройство, можем да Ви уведомим за такъв опит за влизане. Тези данни се обработват въз основа на законния ни интерес от наблюдение и подобряване на информационната сигурност на нашата услуга (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).


С цел преглед и управление на данните в Портала

SSO Ви предоставя самоличност прилагаща се между различните портали, която се разпознава и проверява от свързаните целеви услуги. По този начин Вашите основни данни и информация от функциите „За мен“ и „Lidl Liddle Club“, споменати в раздел 1, могат да бъдат прегледани от Вас и от свързаните целеви услуги в Портала и могат да бъдат използвани за съответните целеви услуги в рамките на необходимото за съответната цел. Порталът също Ви позволява лесно и централно да управлявате данните, които сте съхранили там, и „Моят Lidl профил“ сам по себе си. Например, можете да коригирате и частично да изтриете основните си данни, да промените паролата си и да прегледате някаква информация за Вашите покупки и поръчки, направени чрез съответните целеви услуги. Освен това Порталът Ви предлага възможността да използвате съхранените данни при използване на съответната услуга. Например, по време на процеса на плащане в онлайн магазина на Lidl, можете автоматично да използвате Вашия адрес, съхранен в Портала, без да се налага да го въвеждате отново.


Обработване на "За мен" с цел определяне на Вашите продуктови интереси и оптимизиране на нашите онлайн оферти


Ако съхраните доброволно определена информация за Вашите обстоятелства и интереси в подменю „За мен“, ние също ще показваме тези данни за Ваш преглед в „Моят Lidl профил“.


Ако сте се регистрирали за използване на услугата Lidl Plus, ние също ще използваме Вашата информация в „За мен“ за целите на персонализирано рекламно насочване като част от услугата Lidl Plus, както е предвидено в споразумението за ползване на услугата Lidl Plus. Така правното основание за това е чл. 6, параграф 1, буква б от GDPR, т.е. Вие ни предоставяте данните въз основа на договорните отношения с използването на Lidl Plus между Вас и нас.


Цел на обработка на заявки от клиенти

Ако се свържете с нашия отдел за обслужване на клиенти, за да обработим някакви проблеми с регистрацията Ви в „Моят Lidl профил“, ние ще използваме съхраняваните Ви там данни, за да обработим съответното Ви искане. Правното основание за това е чл. 6, параграф 1, буква б от GDPR, тъй като обработката е необходима, за да Ви предостави договорената Услуга или да възстанови договорно състояние в съответствие със споразумението за използване.


Ако се свържете с отдела за обслужване на клиенти на Lidl относно проблеми с целевите услуги, ние ще предоставим Вашите данни, съхранени в „Моят Lidl профил“, на съответната целева служба, така че те да могат да обработят опасенията Ви възможно най-ефективно. Правното основание за това е чл. 6, ал. 1, буква б от GDPR, т.е. по този начин ние изпълняваме договора си с Вас.


Използване на бисквитки

Използването на бисквитки и други технологии за обработка на данни служи за следните цели, в зависимост от категорията на бисквитката или другата технология:


• Технически необходими: Това са бисквитки, без които не можете да използвате нашите услуги (например, за да се покаже правилно нашия уебсайт, включително шрифта и цвета/, за да се предоставят желаните от Вас функции и да се вземат предвид Вашите настройки, като напр. изборите, които сте направили относно бисквитките и подобни технологии, да запазите регистрацията си в разделът за вход и т.н.).

• Статистика: Тези техники ни позволяват да събираме анонимни статистики за използването на нашите услуги. Това ни позволява, например, да определим как можем да променим нашия уебсайт още по-добре към навиците на потребителите.


Правното основание за използването на технически необходими бисквитки е чл. 6, параграф 1, буква б от GDPR. Освен това имате възможност да се съгласите доброволно с използването на „аналитични бисквитки“ (и да оттеглите това съгласие по-късно). Правното основание за това е Вашето съгласие съгласно чл. 6, параграф 1, буква а от GDPR. Можете да намерите по-подробна информация в нашата Политика за бисквитки ТУК.

PARAGRAPH

3. С кого споделяме Вашите лични данни?


Прехвърляне към оператори на целевите услуги

Ако използвате „Моят Lidl профил“ за целеви услуги, ние ще предоставим данните Ви на оператора на съответната услуга за обработка на продажби или други услуги, които са поръчани чрез целевите услуги, покрити от „Моят Lidl профил“. Той получава данните, необходими за предоставянето на поръчана услуга, при условие че сте съхранили това или сме го показали в Портала от друга целева услуга, т.е. в зависимост от офертата:


- Проверка на данните за влизане (имейл адрес, парола, евентуално телефонен номер);

- Основни данни (име, адрес, дата на раждане);

- Съхранени методи на плащане;

- Информация за Вашето участие в програмата Family Club;

- Информация, съхранявана в секцията "За мен" относно Вашите обстоятелства и интереси.


Ние също така предаваме основните данни на нашите клиенти на онези компании от групата компании, с които сте се свързали в контекста на запитвания за обслужване на клиенти относно целеви услуги, свързани с „Моят Lidl профил“.


Ако използвате Google Assistant като част от нашите целеви услуги, моля, имайте предвид, че Google получава достъп до Вашия клиентски идентификатор за тази цел, за да установи връзка със съответната услуга. Обработката на Вашите данни от Google ( записването и преобразуването на гласови команди) е отговорност единствено на Google. За повече информация, моля, вижте отделната политика за поверителност на Google (https://policies.google.com/privacy?hl=bg).


Трансфер на данни към доставчици на услуги

Освен това ние използваме доставчици на услуги, за да обработваме Вашите данни. Фирмите, които действат от наше име, са внимателно подбрани и писмено възложени. Те са обвързани с нашите инструкции и се проверяват от нас преди началото на обработката на данните и редовно след това. Тези компании никога не преследват свои собствени цели с Вашите лични данни. В този контекст ние препращаме Вашите данни на получатели, които ни предоставят


- капацитет за съхранение, системи за бази данни или подобни;

- услуги за предотвратяване на измами;

- техническа поддръжка и

- ни предоставят маркетингови съвети.


Изключваме всякакво по-нататъшно предаване на Вашите данни на трети страни.


Трансфер към трети страни

Ако прехвърляме лични данни на получатели в трети страни (държави извън Европейското икономическо пространство), можете да разберете това от информацията за обработката на данни от нашите доставчици на услуги, описана в политика за поверителност. С приемането на решения за адекватност Европейската комисия е определила дали такава трета страна осигурява адекватно ниво на защита на данните. Точният списък на държавите с решение за адекватност може да се намери тук: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/adequacy-decisions_en. Ако Европейската комисия не е определила адекватно ниво на защита за трета държава, ние ще гарантираме, че адекватното ниво на защита на данните се осигурява чрез други мерки, като: обвързващи вътрешни правила за защита на данните, стандартни договорни клаузи, механизми за сертифициране или признати кодекси за поведение. Моля, свържете се с нашия служител по защита на данните (вижте по-горе), ако искате повече информация.


4. Как гарантираме поверителността на Вашите лични данни?


За да гарантираме поверителността на Вашите лични данни, на нашите служители, участващи в обработката на данни, е забранено да събират, обработват или използват лични данни без разрешение. Нашите внимателно подбрани служители, които са чувствителни към закона за защита на данните, биват договорно задължени да пазят тайната на данните в началото на техните трудови отношения. Това задължение продължава и след прекратяване на трудовото правоотношение.


5. Колко дълго съхраняваме Вашите лични данни?


Обикновено съхраняваме Вашите данни, докато сте регистриран потребител на „Моят Lidl профил“.


Ако сте се регистрирали само в услуга чрез „Моят Lidl профил“, Вашите данни ще бъдат съответно изтрити веднага щом поискате изтриването на акаунта си в услугата. Моля, имайте предвид обаче, че ако сте се регистрирали в няколко целеви услуги чрез „Моят Lidl профил“, регистрацията Ви в „Моят Lidl профил“ и всички лични данни, съхранявани от нас, ще бъдат изтрити само след като всички целеви услуги, свързани с „Моят Lidl профил“, бъдат изтрити. Периодите на съхранение, описани в информацията за защита на данните на услугата, се прилагат съответно.


Обработката и съхранението на данни е отговорност на съответния оператор на използваната услуга, който използва данните, необходими за предоставяне на поръчаната за тази цел услуга и след това ги архивира в съответствие със законовите срокове за съхранение (периодите на съхранение, описани в информацията за защита на личните данни на услугата се прилагат съответно).


6. Какви права имате по отношение на обработката на Вашите данни?


Разбира се, при поискване ще Ви предоставим информацията по чл. 15 GDPR (по-специално, съхраняваните данни за Вас, получателя или категориите получатели, на които се разкриват данните, целта на съхранение и т.н.). Ние ще предоставим тази информация безплатно. Освен това имате право, при съответните законови условия, да бъдат коригирани неверни данни, както и личните Ви данни да бъдат изтрити, ограничени от обработване и прехвърляне. Освен това имате право да подадете жалба до компетентния надзорен орган.


В случаите, когато обработката на данни се основава на чл. 6, параграф 1, буква е GDPR или се извършва с цел директен маркетинг, имате право да възразите срещу обработването. Доколкото обработката се основава на Вашето съгласие, имате право да го оттеглите по всяко време с ефект за в бъдеще.


7. Няма задължение за предоставяне на данни


Ако предоставяте тези данни сами, не сте задължени да предоставяте горепосочената доброволна информация. Без тези данни обаче не сме в състояние да Ви предоставим изцяло услугата „Моят Lidl профил“ и да Ви предоставим изцяло целевите услуги въз основа на нея. Само незадължителни полета с данни са маркирани като такива в „Моят Lidl профил“.


8. Можем ли да променим информацията за защита на данните?


Може да се наложи изменение на тази информация за защита на данните поради промени в правната ситуация или обстоятелствата при обработката на данни в „Моят Lidl профил“. Ако обстоятелствата или обхватът на обработката на Вашите лични данни се променят, ние ще Ви информираме за това и, ако е необходимо, ще поискаме Вашето съгласие.

Изтеглете политиката за защита на личните данни

За да разгледаш файла, е необходим Adobe Acrobat Reader.