My Lidl account защита на личните данни

Политика за поверителност в Моят Lidl профил

Актуална към Декември 2021

„Моят Lidl профил“ е услуга (наричана по-долу „Моят Lidl акаунт“ или „Услугата“) на групата компании Lidl (наричани по-долу „група компании“ [https://www.lidl.bg/lidlplus-adresses?nonav=true]), предоставена от Lidl Stiftung & Co. KG, Stiftsbergstrasse 1, 74167 Neckarsulm ( „Лидл Щифтунг“, „ние“, „нас“). 

Лидл Щифтунг обработва данните, необходими за целите на Услугата, като администратор на лични данни, доколкото събира, обединява, оценява и предава данните на други компании от групата компании Lidl за изпълнението на Услугата.

Списъкът съдържа само съответните и актуални компании на Lidl. В бъдеще към този списък могат да бъдат добавени и други компании, ако SB Lidl KG пряко или косвено притежава дялове в съответното дружество и те участват в услугата. Този трансфер на данни е ограничен до положения, при които съответната Lidl-компания изисква Вашите данни, за да може да предложи съответната целева услуга или да ни подкрепи като доставчик на услуги в рамките на „Моят Lidl профил“ (вижте по-долу за подробности).

Тази политика за поверителност се отнася за дейностите по обработка на данни на Лидл Щифтунг като администратор на лични данни. За запитвания, свързани със защитата на данните и упражняването на правата на субекта на данните, моля, не се колебайте да се свържете с нас, например на формата за контакт: https://obsluzhvane-i-kontakti.lidl.bg/SelfServiceBG/s/contactsupport. Служителят по защита на данните може да бъде открит на посочения по-горе адрес.

Защитен с парола „Моят Lidl профил“ Ви предоставя „single sign-on“ услуга ("SSO"), както и порталът за използване на „Моят Lidl профил“.  SSO позволява след еднократна регистрация с онлайн услуга на групата компании (например онлайн магазини, Click and Collect-услуги, приложения и т.н., наричани по-долу „целева услуга“), да използвате тази целева услуга със същото потребителско име и парола, при условие че SSO е внедрен в съответната целева услуга.

Порталът „Моят Lidl профил“ Ви позволява да преглеждате, осъществявате достъп, управлявате и коригирате информацията, съхранявана в „Моят Lidl профил“ на едно централно място. Порталът „Моят Lidl профил“ съхранява основните данни и информация за клиента, описани в раздел 1 (За мен, Family Club, история на плащанията).

1. Какви Ваши лични данни събираме?

Регистрация за „Моят Lidl профил“.

Ако се регистрирате в целевата услуга, без да сте се регистрирали преди това в друга онлайн целева услуга на Lidl и по този начин създавате „Моят Lidl профил“ за първи път, ние изискваме поне вашия имейл адрес и парола като част от процеса на регистрация. В зависимост от целевата услуга се събират и допълнителни основни данни за клиента: име, фамилия, дата на раждане, номер на мобилен телефон и предпочитан магазин на Lidl. По избор могат да бъдат посочени поздрав, пол и адрес (улица, номер на къща, пощенски код, град и държава). Можете да разберете кои от данните, които събираме, се предават конкретно на съответната целева услуга в информацията за защита на данните на съответната целева услуга. Когато се регистрирате за нова целева услуга с „Моят Lidl профил“, ние ще поискаме само гореспоменатите основни клиентски данни, които все още не сте предоставили и които са необходими за използването на тази целева услуга.

Ние също така събираме данни като: Вашия IP адрес, движенията на мишката Ви, продължителността на престоя Ви в уебсайта за регистрация на „Моят Lidl профил“, онлайн идентификатори като ID на устройството, подробности за браузъра, т.е. име и версия на браузъра, име и версия на операционната система на устройството, на което е инсталиран браузърът и мрежови данни за местоположението на Вашето устройство при влизане.

Освен това ние също съхраняваме и обработваме определени данни в така наречените лог файлове, ако сте посетили страницата за регистрация. По-специално, регистрационният файл предоставя информация за датата и часа на опита за регистрация/влизане и дали е бил успешен, предоставения имейл адрес и IP адреса.

Използване на функцията „За мен“ 

Ако доброволно въведете определена информация за Вашите обстоятелства и интереси в секцията „За мен“ на портала на „Моят Lidl профил“, ние също ще съхраняваме тези данни за Ваш преглед.

Свързване с Family Club
Ако и Вие сте се регистрирали в нашия Family Club, ние съхраняваме информация за предоставените ползи и я показваме в портала „Моят Lidl профил“.

История на плащанията 
В допълнение към данните, споменати по-горе, можем също да получим информация от целевата услуга, която използвате, относно съхраняваните там методи на плащане и историята на Вашите покупки и поръчки. Ние Ви показваме тези данни в портала „Моят Lidl профил“. Можете да разберете кои целеви услуги прехвърлят своята история на плащанията към „Моят Lidl профил“ в информацията за защита на данните на съответната целева услуга.

Анализ на потребителското поведение / бисквитки
При използването на уебсайтана портала „Моят Lidl профил“ се използват бисквитки. Използваме два вида бисквитки: технически необходими, без които функционалността на сайта би била ограничена, и незадължителни статистически бисквитки. Можете да намерите преглед на използваните бисквитки с допълнителна информация (напр. Продължителност на съхранението) в нашата политика за бисквитки [https://www.lidl.bg/polezno-info/zaschita-na-lichnite-danni/biskvitki](без бисквитките за удобство и маркетингови цели, също изброени там).

Обслужване на клиенти 
Когато се свържете с отдела за обслужване на клиенти на Lidl, те могат да получат достъп до информацията от регистрацията Ви в „Моят Lidl профил“, за да Ви помогнат възможно най-ефективно.

2. За какви цели и на какво правно основание обработваме Вашите лични данни?

За целите на регистрацията, влизането и управлението на профила

За да Ви осигурим възможно най-голям комфорт във Вашето потребителско изживяване, ние обработваме Вашите лични данни в „Моят Lidl профил“, за да се избегне необходимостта от повторно въвеждане на Вашите лични данни за използване на услугата.

Отсега нататък „Моят Lidl профил“ може да служи за използване на всички свързани целеви услуги на Lidl, без да е необходима отделна, пълна регистрация или подновено въвеждане на подробни потребителски данни за всеки отделен случай, както е предвидено и договорено в условия за ползване.

Правното основание за обработването на лични данни е член 6, параграф 1, буква б) GDPR, т.е. Вие ни предоставяте данните въз основа на договорните отношения между Вас и нас.

Това важи и за всички допълнителни лични данни, които получаваме от целеви услуги във връзка с използването на „Моят Lidl профил“.

Ако съхраните доброволно определена информация за Вашите обстоятелства и интереси в подменю „За мен“, ние също ще съхраняваме тези данни за Ваш преглед в регистрацията Ви в „Моят Lidl профил“, както е предвидено в условията за ползване. Така правното основание е и чл. 6, параграф. 1 буква б от GDPR.

С цел защитата на Вашия клиентски профил

Като част от регистрацията и / или влизането, ние използваме Google reCaptcha, услуга предоставена от Google. Нашият законен интерес се състои в защитата на Вашите данни и нашите системи. В този контекст се използва анализ на различни части информация, за да се определи дали данните се въвеждат от човек или от автоматизирана програма. Този анализ стартира автоматично веднага щом отворите регистрационната страница на „Моят Lidl профил“. За анализа Google reCaptcha оценява различна информация (например IP адрес, продължителността на престоя Ви на страницата или движенията на мишката, извършени от потребителя). Генерираната информация се предава на сървър на Google в САЩ и се обработва там. Събирането и анализът не позволяват на нас или Google да Ви идентифицираме. По-специално, Google няма да обедини информацията с Вашите лични данни. Можете да намерите повече информация за Google reCaptcha на https://policies.google.com/privacy?hl=bg или https://policies.google.com/terms?hl=bg. Правното основание за това е чл. 6, параграф 1, буква е от GDPR.

Цел на обработката на вашите технически потребителски данни за предотвратяване на злоупотреби

Ние използваме Вашия IP адрес и онлайн идентификатори, описани по-горе, логфайлове и Вашето базирано на мрежата местоположение, за да предотвратим злоупотреба, както и за предотвратяване и откриване на всякакви нарушения на сигурността и други забранени или незаконни дейности. Например, ако това се прави от ново / неизвестно устройство, можем да Ви уведомим за такъв опит за влизане. Тези данни се обработват въз основа на законния ни интерес от наблюдение и подобряване на информационната сигурност на нашата услуга (член 6, параграф 1, буква е от GDPR).

С цел преглед и управление на данните в портала „Моят Lidl профил“

SSO ви предоставя самоличност прилагаща се между различните портали, която се разпознава и проверява от свързаните целеви услуги. По този начин Вашите основни данни и информация от функциите „За мен“ и „Family Club“, споменати в раздел 1, могат да бъдат прегледани от Вас и от свързаните целеви услуги в портала „Моят Lidl профил“ и могат да бъдат използвани за съответните целеви услуги в рамките на необходимото за съответната цел. Порталът „Моят Lidl профил“ също Ви позволява лесно и централно да управлявате данните, които сте съхранили там, и „Моят Lidl профил“ сам по себеси. Например, можете да коригирате и частично да изтриете основните си данни, да промените паролата си и да прегледате някаква информация за Вашите покупки и поръчки, направени чрез съответните целеви услуги. Освен това „Моят Lidl профил“ ви предлага възможността да използвате съхранените данни при използване на съответната целева услуга. Например, по време на процеса на плащане в онлайн магазина на Lidl, можете автоматично да използвате Вашия адрес, съхранен в „Моят Lidl профил“, без да се налага да го въвеждате отново.

Обработване на "За мен" с цел определяне на Вашите продуктови интереси и оптимизиране на нашите онлайн оферти 

Ако съхраните доброволно определена информация за Вашите обстоятелства и интереси в подменю „За мен“, ние също ще съхраняваме тези данни за ваш преглед в „Моят Lidl профил“.

Ако сте се регистрирали за използване на услугата Lidl Plus, ние също ще използваме Вашата информация в „За мен“ за целите на персонализирано рекламно насочване като част от услугата Lidl Plus, както е предвидено в споразумението за ползване на услугата Lidl Plus. Така правното основание за това е чл. 6, параграф 1, буква б от GDPR, т.е. Вие ни предоставяте данните въз основа на договорните отношения с използването на Lidl Plus между Вас и нас.

Цел на обработка на заявки от клиенти 

Ако се свържете с нашия отдел за обслужване на клиенти, за да обработим някакви проблеми с регистрацията Ви в „Моят Lidl профил“, ние ще използваме съхраняваните Ви там данни, за да обработим съответното Ви искане. Правното основание за това е чл. 6, параграф 1, буква б от GDPR, тъй като обработката е необходима, за да Ви предостави договорената услуга или да възстанови договорно състояние в съответствие със споразумението за използване.

Ако се свържете с отдела за обслужване на клиенти на Lidl относно проблеми с целевите услуги, ние ще предоставим Вашите данни, съхранени в „Моят Lidl профил“, на съответната целева служба, така че те да могат да обработят опасенията Ви възможно най-ефективно. Правното основание за това е чл. 6, ал. 1, буква б от GDPR, т.е. по този начин ние изпълняваме договора си с Вас.

Използване на бисквитки 

Ако използваме технически необходими бисквитки, ние обработваме Вашите данни, за да Ви предоставим нашата услуга. Правното основание за използването на технически необходими бисквитки е чл. 6, параграф 1, буква б от GDPR. Освен това имате възможност да се съгласите доброволно с използването на „аналитични бисквитки“ (и да оттеглите това съгласие по-късно). Правното основание за това е Вашето съгласие съгласно чл. 6, параграф 1, буква а от GDPR. Можете да намерите по-подробна информация в нашата Политика за бисквитки.

3. С кого споделяме Вашите лични данни?

Прехвърляне към оператори на целевите услуги

Ако използвате „Моят Lidl профил“ за целеви услуги, ние ще предоставим данните Ви на оператора на съответната услуга за обработка на продажби или други услуги, които са поръчани чрез целевите услуги, покрити от „Моят Lidl профил“. Той получава данните, необходими за предоставянето на поръчана услуга, при условие че сте съхранили това в „Моят Lidl профил“ или предадени на портала от друга целева услуга, т.е. в зависимост от офертата:

-    Проверка на данните за влизане (имейл адрес, парола, евентуално телефонен номер);
-    Основни данни (име, адрес, дата на раждане);
-    Съхранени методи на плащане;
-    Информация за Вашето участие в програмата Family Club;
-    Информация, съхранявана в секцията "За мен" относно вашите обстоятелства и интереси.
Ние също така предаваме основните данни на вашите клиенти на онези компании от групата компании, с които сте се свързали в контекста на запитвания за обслужване на клиенти относно целеви услуги, свързани с „Моят Lidl профил“.

Трансфер на данни към доставчици на услуги

Освен това ние използваме доставчици на услуги, за да обработваме Вашите данни. Фирмите, които действат от наше име, са внимателно подбрани и писмено възложени. Те са обвързани с нашите инструкции и се проверяват от нас преди началото на обработката на данните и редовно след това. Тези компании никога не преследват свои собствени цели с Вашите лични данни. В този контекст ние препращаме Вашите данни на получатели, които ни предоставят

-    капацитет за съхранение, системи за бази данни или подобни;
-    услуги за предотвратяване на измами;
-    техническа поддръжка и 
-    ни предоставят маркетингови съвети.
Изключваме всякакво по-нататъшно предаване на Вашите данни на трети страни.

Трансфер към трети страни

Ако прехвърляме лични данни на получатели в трети страни (държави извън Европейското икономическо пространство), можете да разберете това от информацията за обработката на данни от нашите доставчици на услуги, описана в политика за поверителност. С приемането на решения за адекватност Европейската комисия е определила дали такава трета страна осигурява адекватно ниво на защита на данните. Точният списък на държавите с решение за адекватност може да се намери тук: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/adequacy-decisions_en. Ако Европейската комисия не е определила адекватно ниво на защита за трета държава, ние ще гарантираме, че адекватното ниво на защита на данните се осигурява чрез други мерки, като: обвързващи вътрешни правила за защита на данните, стандартни договорни клаузи, механизми за сертифициране или признати кодекси за поведение. Моля, свържете се с нашия служител по защита на данните (вижте по-горе), ако искате повече информация.

4. Как гарантираме поверителността на Вашите лични данни?

За да гарантираме поверителността на Вашите лични данни, на нашите служители, участващи в обработката на данни, е забранено да събират, обработват или използват лични данни без разрешение. Нашите внимателно подбрани служители, които са чувствителни към закона за защита на данните, биват договорно задължени да пазят тайната на данните в началото на техните трудови отношения. Това задължение продължава и след прекратяване на трудовото правоотношение.

5. Колко дълго съхраняваме Вашите лични данни?

Обикновено съхраняваме Вашите данни, докато сте регистриран потребител на „Моят Lidl профил“. 

Ако сте се регистрирали само в целева услуга чрез „Моят Lidl профил“, Вашите данни ще бъдат съответно изтрити веднага щом поискате изтриването на акаунта си в целевата услуга. Моля, имайте предвид обаче, че ако сте се регистрирали в няколко целеви услуги чрез „Моят Lidl профил“, регистрацията Ви в „Моят Lidl профил“ и всички лични данни, съхранявани от нас, ще бъдат изтрити само след като всички целеви услуги, свързани с „Моят Lidl профил“, бъдат изтрити. Периодите на съхранение, описани в информацията за защита на данните на целевата услуга, се прилагат съответно.

Обработката и съхранението на данни е отговорност на съответния оператор на използваната услуга, който използва данните, необходими за предоставяне на поръчаната за тази цел услуга и след това ги архивира в съответствие със законовите срокове за съхранение (периодите на съхранение, описани в информацията за защита на личните данни на целевата услуга се прилагат съответно).

6. Какви права имате по отношение на обработката на Вашите данни?

Разбира се, при поискване ще Ви предоставим информацията по чл. 15 GDPR (по-специално, съхраняваните данни за Вас, получателя или категориите получатели, на които се разкриват данните, целта на съхранение и т.н.). Разбира се, ние ще предоставим тази информация безплатно. Освен това имате право, при съответните законови условия, да бъдат коригирани неверни данни, както и личните Ви данни да бъдат изтрити, ограничени от обработване и прехвърляне. Освен това имате право да подадете жалба до компетентния надзорен орган.

В случаите, когато обработката на данни се основава на чл. 6, параграф 1, буква е GDPR или се извършва с цел директен маркетинг, имате право да възразите срещу обработването. Доколкото обработката се основава на Вашето съгласие, имате право да го оттеглите по всяко време с ефект за в бъдеще.

7. Няма задължение за предоставяне на данни

Ако предоставяте тези данни сами, не сте задължени да предоставяте горепосочената доброволна информация. Без тези данни обаче не сме в състояние да Ви предоставим изцяло услугата „Моят Lidl профил“ и да Ви предоставим изцяло целевите услуги въз основа на нея. Само незадължителни полета с данни са маркирани като такива в „Моят Lidl профил“.

8. Можем ли да променим информацията за защита на данните?

Може да се наложи изменение на тази информация за защита на данните поради промени в правната ситуация или обстоятелствата при обработката на данни в „Моят Lidl профил“. Ако обстоятелствата или обхватът на обработката на Вашите лични данни се променят, ние ще Ви информираме за това и, ако е необходимо, ще поискаме Вашето съгласие.

Изтеглете политиката за защита на личните данни